3.11.2013

-12


Vaihteeksi jotain muuta kuin sisustelua...

Tästä viime tammikuussa otetusta kuvasta kaikki alkoi. ( Tuntuu hirveältä laittaa koko kuvaa tänne...)


Tuota kuvaa katsellessani hoksasin, että nyt on painoa aivan liikaa. Puolustuksekseni voin kyllä sanoa vaikka mitä, niin kuin sanoinkin. Muun muassa sen, että mulla oli tuolloin neljän kuukauden ikäinen vauva. Mutta silti olo tuntui hirveältä. Raskaalta. Selkä oli jatkuvasti kipeä ja jäykkä.

Koko alkuvuoden yritin siinä sitten syödä terveellisesti ja jumppailla ja lenkkeillä. Muutaman kilon sainkin pois. No ehkä kolme. Lopulta vasta kesällä kun lopetin imetyksen alkoi tapahtua oikein kunnolla. Innostuin taas juoksemisesta, jätin leivät ja muut pupellukset pois ja onnistuin oikeasti löytämään mun vanhat liikkumis- ja syömisrutiinit  uudestaan. Nyt on paino tippunut siitä alun 69 kilosta niin, että vaaka näytti tänä aamuna 57 kiloa. Ja pituutta mulla on 167. Paljon enempää en haluakkaan pudottaa, sillä olo on nyt hyvä ja suht energinen siihen nähden, että meidän Selma edelleenkin herättää mut joskus jopa 1000 kertaa yössä.



Tästä kevennys-projektista johtuen, mulla on mennyt iso osa vaatteista uusiksi. Espritin verkkokaupan inspiroimana katselin itselleni mitä kaikkea olisi kivaa hankkia... Klikkailkaa tästä ostoksille tai vaikka vaan ihailemaan ;) Ja näytti siellä olevan ihania jutskia lapsille ja kotiinkin. Tai vaikka iskälle isänpäiväksi ;)

EDC / Ohut kuvioneulepusero
Esprit / Pitkä neuletakki paksua neulosta
EDC / Vesiputouspääntieneule
Esprit / Kulutetut farkut

Esprit / Sporttinen neulemekko, koristenappi

28 kommenttia:

  1. Hienoa! Minua aina kiinnostaa nämä muiden projektit, sillä itse olen ikuisella dieetillä. Ehkä jonain päivänä niistä tulee elämäntpa. SItä odotellessa...

    Ulpukka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se avainsana on varmasti se elämäntapa. Silloin on yleensä kyseessä pysyvä muutos ;)

      Poista
  2. Hieno muutos, hyvä sinä! Minulla on nyt juuri tuo sinun tammikuinen tilanne; nelikuinen pieni tuhisemassa. Liikun kyllä ja syömiseenkin olen kiinnittänyt huomiota..mutta..kuten aiemminkin, ilmeisesti nytkin alkaa tapahtumaan vasta imetyksen loputtua. Yleensä kai tilanne on toisin päin ja imetys tiputtaa kiloja itsestään :( ei auta kuin odottaa! Se on kyllä mukava tunne kun vaatteet istuvat eikä olo ole omassa kropassa vieras. Ja tuo vaatevaraston uudistaminen ei hullumpaa hommaa sekään ;)

    Heppu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Heppu! Mulla ei kans ikinä ole tippunut kilot imetyksen aikana kovinkaan sutjakkaasti... Onko mulla sit niin kovat ruokahalut koko ajan. Mene ja tiedä;) Mutta nyt on taas niin kivasti paino tippunut, että se on paras tsemppari pysymään kevyemmällä tiellä;) Tsempit sinne sulle ka
      ns. Muista, että maltti on valttia!

      Poista
  3. Onneksi olkoon! 12 kg on reippaasti jo kaksi vaatekokoa. Samainen kevyen olon etsintä on minullakin käynnissä, 19 kg on jo lähtenyt, ja pitäisi ottaa pois vielä. En tiedä edes enää omaa vaatekokoani, mutta koska homma on kesken, niin pidättäydyn vaateostoksista, ja yritän pienentää tai löytää vaatekaapin koloista jotain päälle pantavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielettömän upeaa Elsa! Toi on kyllä tosiaankin jo jotain. Tsempitykset jotta jaksat jatkaa projektia:)

      Poista
  4. Hyvä sä!!!! Vitsit, just kirjoitin samasta aiheesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mun pitää tulla lukemaan ;)

      Tulin just lenkiltä... Naama punaisena puhisen vieläkin. Kunto meni vähän alaspäin kun sairastin h*lvetinmoisen flunssan:/

      Poista
  5. Vau, onnittelut ponnistelusta painon pudottamiseksi. Tuo on hyvä saavutus!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Pilvi:) Onhan toi hyvä tulos. Ja sen kyllä huomaa;) Mä oon kyllä aina ollut enimmäkseen hoikka, joten jos ei oo nähnyt mua pariin vuoteen niin sit ei varmaan tietenkään huomaa mitään muutosta. Se oli toi raskaus mikä laittoi pakan sekaisin. Muuten olis varmaan ollut ihan normisysteemit ja paino olis varmaankin jäänyt jojoilematta;)

      Poista
  6. Wau! Tosi hienoa,Mari! Ja niinhän se on, että se kipinä täytyy tulla itsestä, se joku, mikä motivoi muutokseen.
    Hurjasti onnea, ja mun mielestä oot ehdottomasti ansainnut hiukan vaateshoppailua! :)

    VastaaPoista
  7. Vau!
    Ittellä on lähtenyt joku viis kiloa ja nyt loppu motivaatio kesken. Onneksi olen ihan normi-mitoissa joten hengenhätää ei ole.
    Hieno saavutus sulta!

    VastaaPoista
  8. Kiitti :) Mulla ei oo koskaan kans ollut sinänsä ylipainoa... Jokaisella on ne omat ihannemitat. Mulla on olllut aina painoihanne omalla kohdalla 55kg, joten pari kiloa ehkä vielä;)

    VastaaPoista
  9. Kiitti Niina! Toi kuva on kyllä niin hirveä, että se ehkä lähtee täältä;)

    VastaaPoista
  10. Mahtava juttu! (joo oli mulla sama projekti, mutta se on ollut ihan jäissä syksyn sairastelun ja, gröhöm, saamattomuuden vuoksi. Eli lipsuttu on, oikein kunnolla...! Näistä teidän postauksista saa kyllä inspiraatiota taas tsempata, joten kiitos :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää joulua edeltävä aika on kyllä aika paha... Itse kullekkin;) Mä saan vähän herkutella viikonloppuisin ja sitkin pitää vetää kunnon lenkki;)

      Poista
  11. Hienosti onnistuttu. Tuo vaatii aina pitkää pinnaa ja mielenlujuutta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä oon vähän sellainen, että kun jotain tosiaan päätän, niin silloin tapahtuu. Hyvässä ja pahassa;)

      Poista
  12. Ihanan kaunis blogi! :)

    http://mylifeandmystoryy.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Essi ♥ Mukavaa kun kävit ;-)

      Poista
  13. Mieletön suoritus! Nostan hattua, korkealle! Itse räpistelen vielä parin viimeisen kilon kanssa. Tai onko noilla kiloilla nyt edes niin väliä, mutta jos saisi tuon keskivartalolöllerön vähän tiiviimpään tilaan. ;) Kaikki lähtee selkärangasta ja sulla sitä kyllä on. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Katri ♥

      Joo, ei kai se tosiaan oo niin kilon päälle... Mä vaan oon aina rakastanut olla hoikka. Olo on kaikin puolin parempi. Mun oma ihannepaino on 55. Jonkun mielestä oon silloin jo liian laiha, mutta kai se on tärkeintä että on ite tyytyväinen ;-)

      Ja mulla on kanssa toi keskivartalon kiinteytys menossa. Jos ois ens kesänä biksukunnossa:-D

      Poista
  14. Onnea upeasta muodonmuutoksesta! Äh ja voih. Minä olen tuossa sinun lähtötilanteessasi.., muutama sentti on enemmän, mutta puntari varmaan noissa lukemissa. En tiedä varmuudella, kun en uskalla mennä vaakaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä vaan silloin rohkaisin mieleni, kävin vaaassa ja mittailin lähtömitat sieltä täältä. Kyllä se siitä kuule lähtee ;-)

      Poista
  15. Pituus ja lähtöpaino kuulostaa kyllä niin tutuilta ja projekti kans, mulla vaan pitkäs liemes kun lapset on 4 ja 6.... En aikuisiällä ole ollut noin pienessä kunnossa, mut jos pääsis lähemmäs 60kg niin oli hyvä. Kuulaan ja lenkkeilen. Kuinka usein sä treenaat ja herkutteletko koskaan?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herkuttelen viikonloppuisin, mutta aika maltillisesti. Mä en tykkää sipseistä enkä semmosista yhtään. Leipää en syö juuri lainkaan, joten margariinikin on jäänyt pois. Syön paljon vihanneksia ja kasviksia. Kanaa ja kalaa. Aika samoja kuin muu perhe, mutta en mitään kastikkeita tms.

      Liikuttua tulee varmaankin normaalisti 3-4 tuntia viikossa.Mulla on käytössä sykemittari, jota kyllä suosittelen jos ei vielä ole käytössä ;-)

      Tsempit sinne myös ♡

      Poista
    2. Kiitos pikaisesta kommentoinnista! Kuullostaa todella tutulta. Sykemittarin otin kylläkin vasta juuri käyttöön! Pitää yrittää pitää tsemppiä yllä. Mukavaa joulun odottelua!

      Poista

Kommentoithan aina uusimpaan postaukseen. Kiitos ♥